maandag 20 juni 2011

Wereldbreidag 2011

Zaterdag genoten we bij Stoffenidee van een fijne Wereldbreidag in Gent: we zagen bevriende brei/haak-sters terug en leerden nieuwe mensen kennen o.a. uit Brugge, Eeklo en Oostende. De Eeklose bibliofiele breiclub was aanwezig, de Brugse breiclub Naaldzang was er en Oostende was zelfs met twee breiclubs vertegenwoordigd, enerzijds Breien in Oostende met Helen aan het roer en anderzijds de breiclub van Rozemie die bij haar thuis plaatsvindt.
Rozemie was juweeltjes aan het haken in de stijl van Veerle Maes. Zelf heb ik de inspirerende workshop Sier(dr)aden ooit ook gevolgd, hier valt er iets over te lezen, met dit armbandje als resultaat.
Ook vanuit de breiopleiding van het CVO was er een flinke opkomst!
Een interessant en heel bruikbaar boek over de techniek van het kunstbreien van de hand van Henriëtte Van Der Klift-Tellegen die ook een bijzonder werk schreef over Nederlandse visserstruien:


Deze tas in bargello of florentijns borduurwerk vond ik heel erg mooi:


De naaldenhouder van Claire, erg praktisch door het gebruik van rufflettelint:


Ook de buitenkant was opvallend door het gebruik van een mooie ikatstof:

Modellen werden besproken:


Gehaakte dekens vonden elkaar:


Een deken dat te lang wordt sla je toch gewoon over je schouder als een echte gaucho:


Bij Stoffenidee kan je altijd advies krijgen:


Inspirerende sjaal in Sekku van Noro:


Er werd gewerkt met toewijding:


Een jasje met een mooie pas:

 
Trotse maakster van een Ginkgo Shoulderette:


Het begin van een Oscilloscope Shawl uit de Knitscene:


De reuzebobijn Flowerbed van Noro toont zijn prachtige kleurenpalet pas bij het breien:


Een mooi vloeiend jasje zal het worden:


Het kleurenpalet van Noro blijft verbazen:



En tot slot van deze fijne breidag kregen we nog een streelzacht cadeautje!
 

2 opmerkingen:

rozemie zei

Het was inderdaad een prachtige dag. Het is altijd leuk in Gent, met zijn prachtige winkeltjes, en natuurlijk de schatten van stoffenidee. Je armbandje stijl Veerle Maes is heel mooi gelukt, ik vind de kleuren prachtig ! Veel groetjes, Rozemie uit Oostende.

Ninoun zei

Cette journée semblait vraiment sympa. Misschien volgende yaar zal ik proberen te komen bij jullie...
Ik hoop dat jullie zullen mij accepteren met mijn slechte Nederlands ;o))